01-12-2012

Blogmas dag 1: Verkleurde nagels

Bij gezonde nagels is het nagelbed roze, maar soms kan het zijn dat je nagels verkleuren. Ze worden dan een soort van gelig/oranje. Dit kan door een aantal dingen komen. Het kan komen door vaak je nagels te lakken zonder base coat, en dan vooral met de kleuren geel, groen, blauw en oranje, maar het kan ook komen door roken. Om het verkleuren tegen te gaan is het noodzakelijk om een base coat te gebruiken, maar dit helpt niet altijd.
Om de verkleuring van je nagels tegen te gaan of om het te voorkomen zijn er meerdere dingen die je kunt doen. Je kunt proberen met een speciale buffervijl het bovenste laagje van je nagel af te vijlen, maar je kunt ook speciale whitening producten voor je nagels gebruiken, maar wat veel leuker en goedkoper is, is om het zelf te maken! Wat je nodig hebt is citroensap en whitening tandpasta. Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon citroensap uit zo'n kant en klaar flesje, maar je kunt natuurlijk ook gewoon zelf een citroen uitknijpen en dat sap gebruiken. Het maakt niet per sé uit wat voor tandpasta je gebruikt, als het maar whitening is. 

Eerst doe je een beetje tandpasta in een bakje. Ik doe het op de gok, maar ik denk dat het iets van 3x is van wat je normaal op een tandenborstel doet. 


Hierna doe je er een beetje citroensap bij. Ook dit doe ik op de gok, maar ik denk dat het iets van 3 eetlepels zijn.


Nu meng je alles door elkaar met een tandenborstel. Ik heb gewoon een speciale tandenborstel voor mijn nagels gekocht, maar je kunt ook gewoon een oude tandenborstel gebruiken. Let wel op! Deze moet je dus niet meer echt voor je tanden gaan gebruiken!


Hoe je het gebruikt is als volgt. Je laat je nagels er voor ongeveer 10 minuten in weken. Als je dat hebt gedaan kun je ook nog een beetje met de tanden borstel je nagels een beetje 'borstelen'.


Als je dit af en toe doet, kun je dus gele nagels voorkomen. We hopen dat jullie er wat aan hebben gehad!

Liefs Nicole & Elise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten